Gokart versenyen a Fornax ICT csapata
A Fornax ICT kollégái egy csapatépítő keretében a gokartozásban is kipróbálták magukat – végül a csapatversenyen a negyedik helyen végeztek.
A Fornax ICT egy csapatépítő keretében két csoporttal is indult a CPI Hungary által szervezett május végi Gokart Bajnokságon, ahol a kollégák több más versenyzővel mérhették össze vezetési tudásukat. A versenyt az Europeum mélygarázsában rendezték meg, ahol egy 240 méter hosszú gokartpályát alakítottak ki a speciális elektromos motorral működő gokart-ok számára. A CPI Gokart Bajnokságra 15 csapat, azaz 45 fő jelentkezett, többségében inkább férfi pilóták.
Az esemény műsorvezetője a TotalCar.hu autós magazinból jól ismert Bazsó Gábor (művésznevein Karotta, Nínó Karotta) újságíró-műsorvezető volt, aki azok számára is láthatóvá és élvezhetővé tette a versenyt, akik esetleg nem követték szemükkel minden pillanatban a garázsban keringő gokart-okat, vagy a kivetítőkön megjelenő köridőket. Nínó Karotta a futamok alatt azt is elárulta az érdeklődőknek, hogy ezek az új elektromos gokartok nem hétköznapi járgányok, olyan intelligens elektronikával rendelkeznek, hogy maguktól lelassulnak, ha sokat ütközik velük a vezető, – így a csapatépítő verseny alatt egyik kollégának sem kellett az életét komolyan veszélyeztetni.
Az egyenként 150 kg súlyú gokartok másik érdekessége, hogy 4 különböző sebességfokozattal rendelkeznek. Ennek köszönhetően már 6 éves kortól vezethetőek az autók. A sebességfokozatok a pilóták közötti nagy súlykülönbségeket is kiküszöbölik, hiszen a nehezebb sofőrök nagyobb teljesítményt kaphatnak, azaz súlytól függetlenül minden sofőr hasonló lehetőségekkel indulhatott a kupáért.
Az indulók az intelligens négykerekűekkel először tesztköröket futottak, amely az időmérő futam indulási sorrendjét hivatottak eldönteni. Majd az időmérő futamon megtett legjobb körök eredményei határozták meg a csapatvégeredményt. Ezt követően a legeredményesebb hat csoport delegálhatott egy-egy versenyzőt a mindent eldöntő futamra.
A versenyző kollégák beszámolói alapján nem volt nagy különbség a benzines és az elektromos autók kormányzása között, hamar belejött mindenki a vezetésbe. Mivel a pálya viszonylag szűk volt, ezért az előzés igen nagy koncentrációt igényelt, de a munkatársak elmondása szerint ez mit sem csökkentett a vezetés élményén. Az estét díjátadóval zárták, ahol a győztes kupát végül az AON csapata kapta meg, a Fornax ICT a csapatversenyen a negyedik helyezést érte el.