Komplett informatikai szolgáltatás az MNV-nek
Az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) egy komplex informatikai szolgáltatás megvalósítására írt ki közbeszerzési pályázatot, melyet teljes körűen a Fornax ICT Kft. nyert el és valósított meg.
A többfunkciós rendszer kialakításával az MNV-nél a korábban papír alapú ügyintézést felváltja a gyorsabb és egyszerűbb online ügykezelés, így az adatigénylők már nemcsak kézzel kitöltött adatkérő űrlapokat adhatnak fel postán, hanem igényüket egy elektronikus nyomtatványt kitöltve az ügyfélkapun keresztül interneten is beküldhetik az MNV felé a nap 24 órájában.
A belső működést is támogató informatikai megoldások bevezetése egyrészt hatékonyabb ügyintézést eredményez az MNV-nél, másrészt a cég saját működésének eredményességét is növeli. Ezzel a megoldással a belső folyamatok átfutási határideje és a ráfordított munka mennyisége csökken. A rendszer az elektronikus kérelem kitöltés és benyújtás lehetőségével az ajánlatkérő ügyfelek számára nyújtott szolgáltatásokat is könnyebben elérhetővé teszi – növelve ezzel az ügyfél oldali elégedettséget, legyen szó magánszemélyről, hatóságról, vagy akár vállalkozásról.
A Fornax ICT a nyomtatványtervező alkalmazással első lépésben megtervezte az egyes kérelem nyomtatványokat – beépítette a megfelelő ellenőrzési algoritmusokat is -, illetve az MNV-vel szorosan együttműködve elkészítette a kapcsolódó tájékoztatókat és útmutatókat. Az elkészült elektronikus nyomtatványokat, illetve kapcsolódó tájékoztatókat és kitöltési utasításokat az MNV a saját honlapján elérhetővé tette ügyfelei számára.
A megoldás megteremtette annak a lehetőségét, hogy az Ügyfélkapu és az MNV iratkezelő- és más informatikai rendszerei között kapcsolat létesüljön. Így az érkezett elektronikus dokumentumokat az MNV ügyfelei biztonságosan, elektronikus dokumentumok formájában juttathatják el a céghez, ahol a kérelmek automatikusan bekerülnek belső ügyintézési folyamatok rendszerébe.
A Fornax ICT által fejlesztett EVENTUS munkafolyamat-vezérlő rendszer segítségével az MNV feldolgozási folyamatai hatékonyabban működnek, a beérkezett kérelmek automatizáltan, tartalmuktól függően, azaz minimális emberei beavatkozás nélkül haladnak végig az egyes munkafázisokon – beleértve az esetleg szükséges elektronikus és manuális tevékenységeket is.
A fejlesztők az egyes ügyirat-kezelési folyamatokat úgy alakították ki, hogy a papír alapon beküldött kérelmeket is az eddigieknél hatékonyabban lehessen feldolgozni. Ezeket a kérelmeket az MNV iratkezelő rendszerében manuálisan kezelik, a munkafolyamatokba szintén manuálisan rögzítik, viszont innentől kezdve már az elektronikusan beérkezett kérelmekhez hasonlóan kezelhetők. Ez a funkció is nagyban leegyszerűsíti és megrövidíti az ügyintézők napi munkáját.
Az automatizált ügyirat-feldolgozási folyamatok biztosítják, hogy a beküldött elektronikus nyomtatványokat automatikusan lehessen érkeztetni. A rendszer a kérelem érkeztetési azonosítójának megküldésével visszajelzi az ügyfélnek, hogy az ügyirat bekerült a rendszerbe az Ügyfélkapuhoz tartozó értesítési helyre, a Magyarország.hu portálra. A beküldő az adott ügyöz tartozó egyedi érkeztetési azonosítójára hivatkozva a későbbiekben egyszerűbben tájékozódhat kérelmével kapcsolatban.